Nem járt még nálunk? Segíthetünk?

Online bejelentkezés | Kapcsolat

Prevenciós program

A fogszuvasodás visszaszorítása csak kemény munkával, odafigyeléssel érhető el. A végeredmény a páciens hozzáállásától is függ. Négy fő alappillérre támaszkodhatunk: fluoridok, jó szájhigiénia, táplálkozás, fogorvosi megelőző munka. A prevenció a „betegség megelőzésének” tudománya, illetve az egészséges állapot megőrzését jelenti. Ez összetett probléma, mely összetett megoldást kíván, ebben segít – személyre szabottan – prevenciós programunk.

• félévenkénti fogászati rendelői ellenőrzés

• fluoridos ecsetelés

• egyéni caries rizikó felmérése

• egyéb fluorid hordozók alkalmazása (tabletta, öblögetőszer, lakk)

• helyes fogápolás elsajátítása

• fogkrém, fogkefe helyes kiválasztása

Barázdazárás

Gyermekeink fogai fokozottan ki vannak téve a táplálkozásból eredő hatásoknak, emellett (sajnos) a hiányos szájápolás is szerepet játszik a szuvasodások kialakulásában. A legsérülékenyebbek, a szuvasodás kockázatának leginkább kitett fogak, az először előbújó maradó fogak, a hatosok. Ezen fogak csücsök-barázdarendszere igen összetett, nehezen tisztítható, még a felnőttek számára is. Ezért itt alkalmazzuk a barázdazárás folyamatát: egy folyékony anyaggal feltöltjük a fogak barázdarendszerét. Ez a barázdazáró anyag fluoridleadó tulajdonsággal is rendelkezik, ennek következtében segít az egészséges fogszövet megtartásában. A folyamat teljesen fájdalommentes, egyszerű és gyors, semmi fúrás!

A barázdazáró anyag pár éven belül kipereg a fogból, de addigra a gyermek felcseperedik, tudatosan tisztítja a fogait és annak barázdáit.

Érdemes gyermekeink legsérülékenyebb fogait így védeni a káros „fognyűvő manóktól”. Felnőtteknek is ajánlott az eljárás, ha a páciens magas caries rizikójú csoportba tartozik, fogszabályzó kezeléseknél, általános megbetegedéseknél.

Fluoridos ecsetelés

Fogszuvasodás megelőzése helyi kezeléssel, szabaddá vált fognyaki felszínek, érzékeny dentinfelületek deszenzibilizálása, fogtömések melletti területek, tömésszélek védelmére alkalmazható. Teljesen fájdalommentes, gyors eljárás. Az anyag intenzíven segíti a fluoridbeépülést, gátolja a baktériumok elszaporodását a fogfelszínen. A magas koncentrációjú fluoridoldat csak a fogzománccal érintkezik két-három percig, káros mellékhatása nincs, évente kétszer alkalmazható.

Plakkfestés

A fogmosás sokkal hatásosabb, ha a páciens azt saját szemével maga is könnyen kontrollálhatja. Plakkfestő anyagok alkalmazásával láthatóvá tehető a fog színétől nehezen megkülönböztethető lepedék. Az anyag helyes, alapos fogmosással a lepedékkel együtt eltávolítható. Fogászati rendelőnkben lehetőség van a plakkfestés alkalmazására, a helyes fogmosási technika elsajátítására. A cél minden esetben az üde lehelet, a csillogó, ép, fehér fogak és az egészséges íny.

Fogászati rendelőnk széleskörű fogászati ellátással foglalkozik – az egyszerű esztétikus töméstől, fogkő-eltávolítástól kezdve a legbonyolultabb kombinált fogpótlásig. Kellemes légkör, mosolygós arcok, barátságos tekintet – ezek mind megkönnyítik a kezelést. Ki tudja, lehet, hogy máskor is találkozunk?